un bloc de micro-relats

dijous, 26 de març del 2015

Una explicació científica

Tot llegint un llibre del Josep Albanell he descobert el motiu i l'explicació d'un fet estrany que em va succeir i que em provocava gran preocupació. Resulta que ja a l'any 1976 explicava que havien enviat un home al passat i se'ls havia quedat encallat entre quarts d'onze i les onze. Aquest encallament ja va provocar llavors problemes en els engranatges de la història. Doncs bé, ara fa uns dies vaig notar una estranya sensació de vertigen com si, en un moment determinat estant a casa les coses s'haguessin desplaçat uns metres cap al costat dret primer i després cap a l'esquerra. Em vaig haver d'agafar amb força al matalàs del llit on m'havia estirat perquè aquell dia no em trobava gaire bé, just quan l'oscil·lació de la casa semblava que m'havia de posar cap per avall. Quan vaig mirar de tancar els ulls em va venir com un flaix la imatge d'un home amb cabells arrissats, bigoti dens, camisa amb coll d'ales força amples i pantalons acampanats grocs. Fins i tot diria que gesticulava com si estigués ballant en una discoteca. És evident que el que ha passat és que s'ha produit una sacsejada temporal en què encara que fos per uns instants, l'home que s'havia quedat encallat ha pogut tornar i ho ha fet al temps d'ara.
Ho he explicat als meus amics de feina i els he ensenyat el llibre on he pogut fer la descoberta. Els meus amics, però, no són gaire afeccionats a lectures com les meves i pertanyen més aviat a la plaga d'escèptics i descreguts que tant de mal ens fan als que tenim interès en el perquè de tot plegat. Per comptes d'agafar-s'ho amb interès o, fins i tot, de mirar de rebatre-ho, s'han limitat a moure el cap com si estiguessin cansats i a dir-me que hauria de deixar de barrejar la ratafia amb absenta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada